Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoldman, Renitta L.; Aldridge, Jerry; Worthington, Lou Anne
TitelProject Lead: A Training Program for Minority Educators in Special Education and Educational Leadership
QuelleIn: College Student Journal, 38 (2004) 2, S.285 (7 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0146-3934
SchlagwörterUrban Areas; Teaching Methods; Instructional Leadership; Special Education; Special Education Teachers; Disabilities; Minority Groups; Professional Development; Literacy
AbstractDuring recent years, the U.S. Department of Education has funded several projects designed to develop and implement personnel preparation for special educators. Unfortunately, few special educators enter administrative positions. This article highlights the opportunities given to educators, the majority from minority backgrounds, to provide significant leadership in their urban communities while training them to become experts in the fields of special education, educational leadership, and literacy. (ERIC).
AnmerkungenProject Innovation, Inc., P.O. Box 8508, Spring Hill Station, Mobile, AL 36689-0508. Web site: http://journals825.home.mindspring.com/csj/html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College Student Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: